11 iunie 2011

Comerț electronic

Comerț electronic dupa wikipedia - Comerțul electronic (în engleză: Electronic Commerce sau E-Commerce, care se pronunță simplificat [i comărs] ) este demersul de cumpărare sau vânzare prin intermediul transmiterii de date la distanță, demers specific politicii expansive a marketingului companiilor comerciale. Prin intermediul Internetului se dezvoltă o relație de servicii și schimb de mărfuri între ofertant și viitorul cumparător. În anii 1990 compania IBM, printr-o campanie publicitară corespunzătoare, a făcut popular și termenul echivalent Electronic Business. Un termen înrudit este E-Trade, care se referă la tranzacțiile bursiere electronice.
Utilizarea tuturor mijloacelor electronice pentru participarea la o activitate de comerț electronic poartă denumirea de tranzacție electronică.
Strâns legate de comerțul electronic pot fi legate și alte activități electronice, de exemplu servirea cumpărătorilor, livrarea mărfii (dacă e vorba de medii electronice), colaborarea cu partenerii de afaceri sau și conducerea unei organizații prin mijloace electronice.
În tranzacțiile comerciale clasice se disting următoarele etape:
informarea comercială referitoare la tranzacție și anume cercetarea de marketing;
încheierea contractului comercial general;
comandarea/vânzarea produsului sau a serviciului;
plata.
În cadrul comerțului electronic pot fi tranzacționate bunuri și servicii digitale (sunt excluse fazele logistice), iar locul în care sunt tranzacționate aceste bunuri digitale poartă denumirea de piață electronică (în limba engleză e-marketspace) – contextul virtual în care cumpărătorii și vânzătorii se găsesc unii pe alții și tranzacționează afaceri electronice.

Comerț electronic

Comerț electronic dupa wikipedia - Comerțul electronic (în engleză: Electronic Commerce sau E-Commerce, care se pronunță simplificat [i comărs] ) este demersul de cumpărare sau vânzare prin intermediul transmiterii de date la distanță, demers specific politicii expansive a marketingului companiilor comerciale. Prin intermediul Internetului se dezvoltă o relație de servicii și schimb de mărfuri între ofertant și viitorul cumparător. În anii 1990 compania IBM, printr-o campanie publicitară corespunzătoare, a făcut popular și termenul echivalent Electronic Business. Un termen înrudit este E-Trade, care se referă la tranzacțiile bursiere electronice.
Utilizarea tuturor mijloacelor electronice pentru participarea la o activitate de comerț electronic poartă denumirea de tranzacție electronică.
Strâns legate de comerțul electronic pot fi legate și alte activități electronice, de exemplu servirea cumpărătorilor, livrarea mărfii (dacă e vorba de medii electronice), colaborarea cu partenerii de afaceri sau și conducerea unei organizații prin mijloace electronice.
În tranzacțiile comerciale clasice se disting următoarele etape:
informarea comercială referitoare la tranzacție și anume cercetarea de marketing;
încheierea contractului comercial general;
comandarea/vânzarea produsului sau a serviciului;
plata.
În cadrul comerțului electronic pot fi tranzacționate bunuri și servicii digitale (sunt excluse fazele logistice), iar locul în care sunt tranzacționate aceste bunuri digitale poartă denumirea de piață electronică (în limba engleză e-marketspace) – contextul virtual în care cumpărătorii și vânzătorii se găsesc unii pe alții și tranzacționează afaceri electronice.

Mă numesc Andrei

Mă numesc Andrei și am deschis acest blog pentru a-mi exprima părerile asupra totului ce se numește business pe internet. Nu am practica de jurmalist așa că voi încerca să scriu cit mai laconic si explicit posibil, dacă vor fi depistate erori gramaticale eu imi cer scuze fiindcă eu voi scrie direct fără reeditări și fara o stratagemă oarecare căci ideea este să-mi împărtășesc gîndurile cu alți useri ai internet-ului trecuți cîtuși de puțin prin acest fenomen...
Eu doresc să-mi faceți remărci dacă e nevoie și să comunicăm activ.
Cu stimă Andrei.