25 noiembrie 2011

Americanii încă utilizeaza Dial-Up-ul ! Afla cîţi moldoveni îl mai folosesc.


Se pare că americanii nu au nevoie de viteză la Internet de vreme ce 3,5 milioane dintre ei sunt abonaţi la serviciul Dial-up de la Compania America Online (Aol). Anul trecut, 200.000 s-au abonat la acest serviciu, plătind 17.5 dolari pe lună. În ultimii zece ani, preţul pentru acest serviciu a rămas practic acelaşi. Dacă în 2001 acesta costa 18 dolari, în 2006 a crescut la 19,3 dolari, iar în prezent este 17,5 dolari.
Dial-Up, puţini dintre internauţii din ţara noastră sunt familiari cu acest termen, deoarece Moldova a sărit peste această etapă din evoluţia Internetului.
Prima conexiune la Internet a multora dintre noi a fost de tip broadband (conexiune la internet de mare viteză).
Cei care au apucat să se conecteze la Internet folosind o conexiune Dial-Up nu au amintiri prea plăcute. Cu o conexiune de tip Dial-Up se poate obţine acces la Internet de până la 56 kb/sec – teoretic , dar în practică,  acest număr este mai mic şi variază între 30 şi 45 kb/sec. Cu o viteza atât de mică ţi-ar trebui zile întregi să descarci un film.
Care e situaţia în Moldova
Numărul abonaţilor la serviciile de acces la Internet prin dial-up s-a redus de la 33 mii în 2009 la 0,5 mii în 2011.
Potrivit site-ului netindex.com Moldova ocupă poziţia a paisprezecea în lume după viteza medie a conexiunilor la internet. Şi la acest capitol suntem peste americani care ocupa doar poziţia a 31-a.
Mai multe informaţii despre serviciile de acces la Internet  din Moldova, în primele 9 luni din 2011, citiţi în articolul Numărul total al abonaţilor la serviciile de acces la Internet a depăşit cifra de 480 mii.

Evoluţia numărului de abonaţi la puncte fixe, mii

Idei de Afaceri în Moldova în Perioada Crizei


Idei de Afaceri în Moldova în Perioada Crizei

Pare puţin straniu de vorbit despre iniţierea unor afaceri sau despre careva idei de afaceri în condiţiile în care criza economică mondială a ajuns şi în Moldova, însă lucrurile nu stau chiar aşa de negativ. Viaţa nu se termină odată cu criza, ci pur şi simplu trece mai mult sau mai puţin la un nivel mai jos. La fel se întîmplă şi cu banii: ei părăsesc piaţa mărfurilor şi serviciilor scumpe în favoarea unor produse mai ieftine.
Astfel, în perioada de criză cei care înainte îşi puteau permite mai multe, acum sunt nevoiţi să economisească, să treacă de la mărfurile şi serviciile mai puţin necesare la cele de primă necesitate şi mai ieftine.
Desigur, în această perioadă nu face să porniţi o afacere de vânzare a iahturilor, chiar dacă Moldova are deja ieşire la mare. Nu merită să vă apucaţi nici de afaceri imobiliare în condiţiile în care construcţiile stagnează.
În această situaţie trebuie de găsit nişa care va rezista chiar şi în faţa acutizării situaţiei financiare a ţării sau care va avea chiar de câştigat de pe urma crizei din Moldova. Pare incredibil? Dar nu şi imposibil!
1. Agenţie de colectare – denumirea civilizată a procesului de restituire a datoriilor răuplatnicilor. Odată cu criza creşte numărul celor care nu doresc să-şi achite datoriile: cineva din motive obiective cauzate de criză, alţii, însă, numai se ascund în spatele crizei.
Agenţiile de colectare deja nu se bazează pe forţă primitivă, ci pe lege. Acest gen de activitate în Moldova este destul de nou şi în special este practicat de jurişti. Sunt câteva tipuri de colectori. Unii lucrează numai cu băncile, ocupîndu-se în special de restituirea banilor de la clienţii răuplatnici, alţii se ocupă de rezolvarea problemelor financiare dintre diferite întreprinderi. De asemenea, sunt colectori care lucrează cu persoane particulare.
De menţionat, că în Moldova deja activează câteva birouri de avocaţi care se ocupă profesional de restituirea datoriilor.
2. Sursele alternative de energie şi alte modalităţi de a economisi. Atunci când cheltuielile depăşesc veniturile multă lume începe să se gândească cum ar putea economisi şi acest lucru se observă deja şi în Moldova.
O afacere de succes ar putea deveni vânzarea sau dare în arendă a bateriilor solare pentru producerea energiei electrice. Moldova este o ţară cu majoritatea anotimpului insorit si prin urmare nu este de ignorat acest avantaj.
Având în vedere că în prezent sursele alternative de energie sunt încă destul de scumpe, ele pot fi vândute în rate sau date în arendă. În aşa fel de oferta dvs. vor putea beneficia mai mulţi clienţi.
Merită o atenţie deosebită, mai ales în perioada de criză, tot ce permite să economisiţi apa, gazele naturale, benzina, energia electrică.
3. Asistenţă în vânzări. În perioadele de criză multe lucruri (al doilea sau al treilea televizor, automobilul de lux etc.) îşi pierd din actualitate şi proprietarii acestora încearcă prin toate mijloacele să le vândă. Însă aceasta nu este deloc o ocupaţie uşoară, mai ales că necesită şi timp, iar în perioada de criză este mult mai greu să vinzi ceva.
Ideea acestei afaceri constă în căutarea profesională a cumpărătorilor prin intermediul internetului, presei sau a pieţelor, evident, contra unui procent din vânzări.
4. Agenţie de turism accesibil. Chiar şi în timpul crizei moldovenii nu vor renunţa la odihnă, cu atât mai mult dacă nu vor avea de lucru. Însă şi banii pentru odihnă vor fi mai puţini.
Ideea afacerii constă în deschiderea unei agenţii de turism accesibil. În calitate de destinaţii de călătorii ar putea servi atât localităţile din ţară, cât şi ţările vecine – Ucraina, România.
5.  de lombard sau microcreditarea. În condiţiile în care băncile şi instituţiile care acordau  şi împrumuturi populaţiei sistează acest gen de activitate este oportună deschiderea unui lombard sau iniţierea activităţii de microfinanţare a persoanelor particulare.
6. Asistenţă psihologică. Dacă sunteţi de specialitate psiholog sau aveţi asemenea cunoscuţi cu care aţi putea iniţia o afacere, examinaţi posibilitatea acordării asistenţei psihologice oamenilor de afaceri sau altor persoane înstărite care au avut de suferit de pe urma crizei.
7. Gospodărie naturală. Chiar şi pe timp de criză lumea vrea să se alimenteze. Probabil, cel mai puţin vor fi afectaţi de criză locuitorii de la sate şi posesorii de grădini şi animale domestice.
În aceste condiţii merită atenţie ideea iniţierii unei afaceri agricole, evident, dacă aveţi dorinţă şi capacităţile respective.
Criza nu va dura veşnic. După criză neapărat va fi o creştere. Cei care vor rezista acum vor avea perspective mari în viitor. Chiar dacă ideea dvs. nu presupune venituri anume legate cu perioada de criză ci în pofida acesteea, mergeţi spre ţintă încet şi sigur pentru ca după criză să fiţi unul din primii în domeniul pe care l-aţi ales.

22 noiembrie 2011

afacerionline: AI IDEE DE CATE ORI TE SPIONEAZA GOOGLE?

afacerionline: AI IDEE DE CATE ORI TE SPIONEAZA GOOGLE?: Nu multi dintre utilizatorii de Internet sunt constienti de faptul ca Google colecteaza datele personale ori de cate ori accesam o pagi...

AI IDEE DE CATE ORI TE SPIONEAZA GOOGLE?


Nu multi dintre utilizatorii de Internet sunt constienti de faptul ca Google colecteaza datele personale ori de cate ori accesam o pagina web. La fel de putini realizeaza cat de periculos poate fi ca lumea virtuala sa contina prea multe detalii din viata ta reala.
Utilizatorii Firefox pot afla acum cat de des ii spioneaza Google, adica de cate ori motorul de cautare aduna date personale despre tine, atunci cand intri pe diverse site-uri.
Extensia Google Alarm “tipa” si emite o alerta vizuala de fiecare data cand informatiile tale personale sunt trimise catre serverele Google. Asadar, daca erai convins ca Google iti monitorizeaza obiceiurile doar prin intermediul Gmail si YouTube, ei bine, nu este asa.
Google Analytics, AdSense, chiar embed-urile de pe YouTube, apelurile Google API, toate “se fac vinovate” de strangerea informatiilor despre tine, care sunt colectate pentru realizarea unui profil demografic, folosit mai departe pe alte site-uri.
Asadar, cu Google Alarm poti afla de cate ori esti spionat si chiar daca nu poti impiedica asta, macar constientizezi ca in online cineva sta tot timpul cu ochii pe tine. Si daca Google este “prietenos” si vrea sa te cunoasca strict din motive comerciale, nu acelasi lucru se intampla cu toate detaliile publicate chiar de tine pe Internet.
Infractorii iti pot folosi identitatea pentru a comite tot felul de fraude, iti pot urmari fiecare miscare pentru a da spargeri sau iti pot analiza reteaua de cunostinte pentru a da alte si alte lovituri. Pare complicat? S-a intamplat in America, unde politistii au reusit sa faca legatura intre trei tineri spargatori de locuinte si victimele lor. Numele acestei legaturi: Facebook. Proprietarul pleca de acasa si nu uita sa posteze aceasta informatie la status, asa ca hotii mergeau la sigur.
Informatiile sau fotografiile postate in mediul online te pot “bantui” pentru multi ani. Inclusiv CEO-ul Google Eric Schmidt, un om despre care se stie ca nu-l intereseaza ca anumite date ale utilizatorilor ar trebui sa ramana confidentiale, sugera recent ca tinerii ar putea in viitor sa doreasca sa-si schimbe identitatea, pentru a lasa in urma anumite informatii pe care le-au publicat cu prea multa generozitate pe Internet.
Expertilor nu le ia mai mult de o ora sa afle aproape orice despre tine, de pe Internet
Un britanic a aflat asta pe pielea lui si gandul ca poti fi spionat oricand, de oricine in lumea virtuala ii da fiori reci. Steve Boggan a rugat un specialist in securitate sa analizeze profilul online al iubitei lui, Suzanne, cu care este impreuna de peste 12 ani. Bineinteles, totul cu acordul partenerei.
Si nu mica i-a fost mirarea cand a primit un raport de 15 pagini, cu informatii stranse in mai putin de o ora, multe dintre acestea necunoscute lui. Raportul cuprindea numele prietenilor femeii, ce scoli a frecventat aceasta, poze uneori stanjenitoare, pe care nici nu a fost nevoie sa le posteze ea insasi, ci au facut-o amicii ei, unde a calatorit, hobby-uri, locuri pe care le frecventa, detalii despre job-urile ei, relatii din tinerete si rude indepartate. Totul analizand site-uri precum Facebook, Hi5, LinkedIn, Flickr.
De exemplu, Suzanne a folosit o aplicatie de pe Facebook, ce ducea catre site-ul TripAdvisor. Acolo a precizat ce tari a vizitat, pentru ca familia ei sa stie mereu unde se afla. Dar nu au aflat numai cei apropiati, ci informatia a devenit publica, asa ca expertul a putut spune cu precizie nu doar cele 41 de tari in care a fost Suzanne, ci si cele 162 de orase.
Mai departe, atunci cand incarci o poza pe Flickr, vei observa ca apare o casuta cu toate detaliile despre imaginea respectiva, pe care nu le completezi tu, ci ele sunt preluate direct din aparatul foto. Asadar, data si ora nu sunt un secret. Dar cu cat tehnologia avanseaza, cu atat vei oferi mai multe informatii despre tine, chiar involuntar.
Socant? Poate ca da, spune Steve Boggan, dar mai ingrijorator este cat de usor se pot afla aceste lucruri. Mai cu seama adolescentii nu-si fac nicio grija legat de persoanele cu care se imprietenesc in online si ce posteaza acolo. Sigur au facut o data imprudenta sa spuna cand sunt singuri acasa si dau o petrecere la care toata lumea este invitata. Sau au postat fotografii care le-ar putea strica imaginea mai tarziu, in fata unui posibil angajator.
Insa si cei foarte atenti la aceste detalii pot cadea in plasa raufacatorilor. Acestia din urma pot poza in vechi cunostinte si dupa ce iti castiga increderea pot apela la ajutorul tau financiar, sub pretextul ca sprijina un orfelinat, de exemplu. Sau se pot folosi de alte tertipuri pentru a afla datele cardului tau.
Asadar, ce este de facut? Desigur, sa-ti ascunzi capul in nisip si sa te prefaci ca problema nu exista nu reprezinta o solutie. Si poate ca nici nu vrei sa te feresti de site-urile de socializare. Atunci, alege-ti pe spranceana prietenii, fii cu bagare de seama la ce postezi online, ofera cat mai putine informatii personale si ai grija ca setarile de securitate sa nu le permita decat prietenilor sa acceseze anumite informatii.
sursa: www.haker.md

Imnul Facebook.


Promovare prin Social Media – 10 reguli de baza

Multe companii au înceaput propria lor campanie de marketing pe retelele sociale. Si-au cret o pagină de Facebook sau Twitter ….si cam atat. Problema este ca majoritatea nu stiu  cum sa administreze cu succes aceste conturi pentru a avea niste beneficii pe termen lung.  Am facut o lista cu  10 reguli de bază pentru comunicarea  corporate pe retelele de socializare. Urmati aceste reguli pentru a avea conturi de succes pe Facebook, Twitter, etc. 




1. Actualizare! Regula asta nici nu ar trebui sa fie pe lista, dar multi uita cat este de important sa-ti actualizezi contul zilnic. Daca nu faci asta, atunci cand clientii intra pe pagina si o vad inactiva, cel mai sigur, se vor indrepta catre concurenta.
2. Nu vinde direct! Nu trebuie să „tipi”  la consumatori spunandu-le sa cumpere produsul/ serviciul tau. Social media este menita sa te conecteze cu potentialii clienti, sa va cunoasteti, nu sa vinzi.
3. Comunica cu publicul. Dacă nu simti că este necesar să le raspunzi la comentarii sau la intrebari, daca nu  te implici in conversaţiile de pe pagina ta, atunci social media nu este pentru tine.
4. Alege cu intelepciune. Ce spui va ramane pe vecie inregistrat pe internet. Alege cu atentie mesajele pe care le scrii pe pagina ta, ca si cum ar fi pentru cel mai prestigios ziar.
5. Nu raspunde prietenilor furiosi. Unii pot avea doar o zi proasta. Nu indeparta nici un comentariu negativ. In schimb, ignora daca este doar un singur comentariu sau gaseste solutii pentru a rezolva „problema” daca sunt  mai multi care au ceva de reprosat.
6. Fa legaturi cu altii. Daca ai gasit ceva interesant (si relevant) pe web, impartaseste asta pe pagina ta de Facebook sau Twitter . Doar asigurate  înainte de a posta ca informatia este relevanta pentru afacerea ta.
7. Impărtăşeşte! Nu iti fie frica sa arati potentialilor clienti ca firma e compusa din oameni. Poti posta poze de la teambuilding-uri sau chiar de la birou. Astfel esti mai aproape de omul- client.
8. Fa-ti o strategie. Dacă faci ceva o dată pe săptămână, în aceeaşi zi în fiecare săptămână, prietenii tai se vor obisnui cu asta si vor reveni pe pagina stiind exact ce „cauta”. De exemplu, daca esti magazin online si in fiecare luni postezi colectii cu accesorii, userii vor sti pentru ce sa revina pe pagina ta.
9. Fa trimitere pe site-ul tau. Daca ai scris un articol nou si interesant, sau ai lansat un produs / serviciu nou, este normal sa-ti informezi fanii. In schimb nu uita ca nu asta este singurul scop al paginilor de pe retelele sociale.
10. Fa-ti cunoscute paginile! Dacă ai cont pe  Facebook, Twitter,  YouTube spune tuturor. Pune pe site, pe cartile de vizita sau in magazin insemnele retelelor unde puteti sa pastrati mai usor legatura.  Daca sunt adeptii business-ului tau, vor fi incantati sa-ti dea un „like” .
Daca nu ai resursele necesare sa te ocupati asa cum trebuie de Comunicarea pe social media, recomandam sa apelezi la o agentie specializata si mai ales, de incredere. Nu uita ca lasi imaginea business-ul in mana altcuiva!
# Daca iti place ce ai citit, impartaseste si cu ceilalti !

Maxime.


Viteazului îi vezi capul şi leneşului urma.

Veşmintele luate cu împrumut nu ţin de cald.

Vase de lut şi copii nicicând nu-s mulţi la casă.

Unele aşteptăm şi altele ne vin.

Unde ţi-i inima, acolo ţi-e şi gândul.

Unde ţi-e gândul, acolo ţi-e şi capul.

Un ceas la vreme face cât un an.

Una-ţi spune firea şi alta gândirea.

Tot copacul ce va să fie bun de cârlig de timpuriu începe a se strâmba.

Şi stafida e uscată, dar dul­ceaţa ei nu şi-o pierde

Şi răul câteodată prinde bine la ceva.

Şi piatra prinde muşchi, dacă şede mult într-un loc.

Şi omătul e bun la vremea lui.

Şi marea are fund.

Şi în colibă se nasc oameni mari.

Sfârşitul laudă începutul.

Sfatul după faptă e manta după ploaie.

Scorpia cu limba dulce te linge şi cu coada te împunge.

Sacul din care tot iei şi nu mai pui, se goleşte.

Sabia vrăjmaşului e lungă.

Roţile se gonesc una pe alta şi nu se ajung niciodată.

Răul vine iute, binele încet.

Rana de cuţit se vindecă lesne, dar cea de la inimă — niciodată.

Printr-o crăpătură mică răzbate apa în corabia mare. 

Prieteşugul între puţini mai multă vreme ţine.

Plouă, ninge drumul nu şede.

Pe lângă două surcele arde şi-un crâng de nuiele.

Pe durerea mare alta mai mare o tămăduieşte.

Pe cărarea bătută nu creşte iarbă.

Până nu mănânci cu omul o baniţă de sare, nu-1 cunoşti.

Până nu faci foc, nu iese fum.

Pasul păzeşte nasul.

Paraua para câştigă.

Orice rar se vede, mai dulce ţi se pare.

Orice cu bătaie de cap se agoniseşte.

Omul se deprinde cu locul.

Omul îi mai tare ca fierul, că din fier poţi rupe, dar din om ba.

Omul de scârbă nu moare, dar nici multe zile n-are.

O greşeală şi de la Bagdad te întoarce înapoi.

Obiceiurile cele nouă fac risipa ţărilor şi pieirea domnilor.

Oala împrumutată nu o vezi
curată niciodată.

Nu-ţi este puterea cât îţi este vrerea.

Nu toţi cu urechile mari sunt
din viţă de măgar.

Numai miere zicând, gura nu se îndulceşte.

Nu lupul cel împuşcat a mân­cat toate oile.

Nu-i greu să te sui în sus, îi greu să te ţii acolo.

Nu-i cu putinţă să vâri găina în oul din care a ieşit.

Nu da ciomag cui nu-i eşti drag.

Nimeni nu poate sluji la doi domni.

Nimeni nu fuge de bine.