17 octombrie 2013

Moldoveanca care lucrează la Microsoft !!!


Adriana Borş este stabilită de şapte ani cu traiul în SUA, iar de un an de zile este manager în departamentul de marketing la cea mai mare companie producătoare de software din lume – Microsoft. Niciodată nu a visat să lucreze la Microsoft pentru că nu a crezut că aşa ceva i s-ar putea întâmpla. S-a adaptat uşor la viaţa din SUA, se simte ca acasă, dar duce dorul familiei din Moldova. În afară de munca la companie, Adriana mai are timp şi pentru masterat, afacerea personală şi muzică creştină, scrie EVZ.md.

- De ce ai decis să pleci în străinătate şi ai ales să te stabileşti cu traiul în SUA şi nu în alte părţi ale lumii?
- Decizia de a pleca în străinătate a fost bazată pe dorinţa mea de a-mi face studiile într-o ţară în care le voi putea aplica şi voi putea fi apreciată în mod just. Statele Unite nu a fost o “alegere”, a fost unica opţiune la care mă gândisem vreodată. Probabil pentru că America era “ţara minunilor” în opinia marei majorităţi a societăţii noastre, inclusiv şi a mea. După aproape şapte ani, acum îmi dau seama că aici e noua mea casa. Dar nu pot să spun că am închis uşile altor posibilităţi.
- Cum ai ajuns să lucrezi la Microsoft şi ce ştiai despre companie înainte de a începe colaborarea cu aceasta?
Niciodată n-am visat să lucrez la Microsoft pentru că niciodată n-am crezut că aşa ceva ar fi posibil pentru mine. Nu sunt foarte pasionată de toate tehnologiile de ultimă oră. În schimb, am descoperit alte mici pasiuni şi capacităţi care m-au adus la pragul acestei industrii. Primul meu contract cu Microsoft a fost ca „Editor/Scriitor” pentru manualele instructive a produselor Microsoft. Contractul a fost semnat pe şase luni, după care eu am venit în Moldova. În timp ce eram în Moldova, preocupată cu proiectul „Christmas is Love” la Spitalul Oncologic, am fost contactată de către companie şi mi-au spus că posibil să mi se reînoiască contractul la Microsoft. Respectiv, când m-am întors în SUA, mi s-a oferit un rol de Project Manager.
- Cu ce se ocupă, mai precis, un manager de proiect în cadrul unei asemenea companii?
- Ca şi în oricare altă companie IT, un manager de proiect are un set de responsabilităţi care trebuie controlate pentru ca proiectul să fie lansat la timp. Responsabilităţile includ planificarea scopurilor, alocarea resurselor(oameni şi buget), alocarea responsabilităţilor pentru fiecare membru de echipă, definirea priorităţilor, calcularea analitică a riscurilor, coordonarea şi monitorizarea responsabilităţilor şi îndeplinirea acestora la timp. Fiind manager în departamentul de marketing a produsului Microsoft Visual Studio, aplic procese de planificare şi execuţie in mod rapid. Astfel de stil de management e cunoscut de a avea multe întâlniri pe zi, o cadenţă de iterare a fazelor de proiect foarte des şi intensiv.
- Cum arată o zi de lucru în cadrul cele mai mari companii producătoare de software din lume? Ce amintiri ai din prima zi de lucru la Microsoft?
- Dimineaţa începe cu cafea, dupa care porţia de gel de Aloe Vera. Când mă aşez la masa de lucru în oficiu verific câte întâlniri şi conferinţe am şi undeva, 1-2 ore, le petrec raspunzând la emaile-uri. După care lucrul meu zilnic: verific progresele proiectelor, mă asigur că echipa mea are tot necesarul să-şi îndeplinească funcţiile, că sunt la curent cu planul de execuţie şi că, în general, echipa are puls. Editez materialele care echipa le creează, aprob ceea ce mi se încredinţează, întâlniri, discuţii, planificare. În linii generale, fiecare zi e diferită, dar aceeaşi, în acelaşi timp. Cultura companiei Microsoft, în general, se bazează pe un ritm rapid. Mereu ceva se întâmplă. Mereu ceva inovaţii, noutăţi. Câteodată îmi pare că nu reuşesc să fiu în pas cu noutăţile. Şi e interesant că probabil niciodată nu “las lucrul la lucru”…sunt în lucru mereu. În prima zi la Microsoft m-am încâlcit vreo oră căutând clădirile necesare să-mi iau badget-ul, să-mi găsesc echipa. Cu părere de rău GPS-ul are doar direcţii pe străzi, nu şi pe campusul Microsoft!
- Cu ce te-ai ocupat în perioada anterioară angajării la Microsoft?
- Înainte să obţin contractul cu Microsoft, am lucrat ca Analist/tester de Software şi Editor pentru AT&T, una din cele mai mari companii telefonice a ţării. În rol de Analist am crescut mult din punct de vedere tehnic. Am învăţat cum programele lucrează “după culise”, am învăţat cum să le stric, şi să fiu lăudată pentru asta! În esenţă, asta era datoria mea-să testez programele până le stric şi să le dovedesc că au defecte şi mai trebuie de perfecţionat. În timp ce eram în această funcţie, am luat documentaţia programului pe care îl analizam şi îl testam şi am început să găsesc erori tehnice în documentaţie. Supervizorii mei au apreciat observaţiile şi mi-au oferit să fiu un rol nou-editor de documentaţie.
- Cu ce te ocupi în afara slujbei şi ce faci în timpul liber? Ce pasiuni ai?
- Pe lângă Microsoft am afacerea personală şi programul de masterat. Pe plan profesional viaţa mea e preocupată în larg de prima mea dragoste şi ceea ce mă defineşte ca persoană: muzica. Înainte de a realiza că mai pot face şi altceva decât solfegio şi armonia, muzica ocupă un loc esenţial în inima mea. Am o trupă de muzicieni profesionişti cu care producem muzică creştină, de viaţă, de dragoste pură… de lucruri frumoase şi inocente. Afacerea personală în Network Marketing cu compania Forever Living Products e ceva ce are un impact zilnic în stilul meu de viaţă.
- Te simţi ca acasă în SUA sau eşti suspendată între două lumi?
- Da, mă simt ca acasă, dar îmi lipseşte familia. Am o familie extraordinară şi le duc dorul enorm de mult. Ultima dată am fost în decembrie 2012. Am petrecut o lună în zăpadă până la gât, ceea ce nu se întâmplă în Seattle. Mă strădui să-mi văd familia odată în an, cel mult odată într-un an şi jumătate.
Sursa: EVZ.md