Steve Jobs este unul din cei mai de succes antreprenori din generatia noastra. Povestea lui de succes este legendara iar acesta ne prezinta si noua cele 12 reguli de succes.
1. Fa ceea ce iti place. Gaseste-ti pasiunea adevarata. Pentru a face o diferenta trebuie sa iubesti ceea ce faci. Singurul mod de a face o treaba foarte buna este sa iubesti ceea ce faci.
2. Fii diferit. Gandeste diferit.
3. Fa tot ce poti. Fa ce poti mai bine la orice munca. Nu dormi! Succesul genereaza mai mult succes. Ramai infometat dupa acesta. Angajeaza oameni cu pasiune pentru excelenta.
4. Analizeaza. De indata ce te alaturi sau incepi o companie, scrie o lista a punctelor tale forte si a punctelor slabe si a companiei tale pe o coala de hartie. Nu ezita sa inlaturi lucrurile sau "merele stricate" din companie.
5. Fii antreprenorial. Cauta dupa urmatorul lucru mare. Gaseste un set de idei catre trebuie sa fie rapid si decisiv actionate asupra si sari prin acea fereastra. Uneori, primul pas este si cel mai dificil, nsa trebuie sa il faci! Prinde curaj in a-ti urma inima si intuitia.
6. Incepe mic si gandeste mare. Nu iti face griji despre prea multe lucruri deodata. Ia o mana de lucruri simple pentru a incepe, iar apoi progreseaza la cele mai complexe. Nu te gandi doar la ziua de maine, dar si la viitor.
7. Straduieste-te sa devii un lider de piata. Poseda si controleaza tehnologia primara in tot ceea ce faci. Daca exista o tehnologie mai buna la dispozitie, foloseste-o chiar daca nimeni altcineva nu o foloseste inca. Fii primul, si creaza un standard industrial.
8. Concentreaza-te asupra rezultatului. Oamenii judeca dupa performanta, asa ca concentreaza-te asupra rezultatelor. Fii un etalon de calitate. Unii oameni nu sunt obisnuiti cu un mediu in care excelenta este de asteptat. Fa reclama. Daca nimeni nu iti cunoaste produsul, nimeni nu il va cumpara. Fii atent la design. Designul nu este doar ceea ce parte si ceea ce se simte, ci este si modul in care functioneaza.
9. Cere feedback. Cere pareri de la oameni din diverse medii. Fiecare dintre ei iti va spune un lucru util. Daca esti deasupra piramidei profesionale, uneori oamenii nu iti vor da pareri sincere din frica. In acest caz, deghizeaza-te si sau cauta feedback din alte surse. Concentreaza-te pe cei care vor utiliza produsul tau - asculta-ti clientii mai intai.
10. Inoveaza. Inovatia distinge un lider de la un adept. Lasa-i pe angajatii tai sa faca 50% din munca ta de rutina, timp in care tu lucrezi la lucruri noi. Concentreaza-te asupra creatilor cu adevarat importante si pe inovatia radicala. Angajeaza oameni care isi doresc sa faca cele mai bune lucruri din lume. Ai nevoie de un o cultura orientata spre produs, chiar si intr-o companie de tehnologie.
11. Invata din esecuri. Uneori, cand inovezi, faci greseli. Cel mai bine este sa le recunosti repede si sa mergi mai departe cu imbunatatirea altor inovatii.
12. Invata in continuu. Exista intotdeauna un lucru pe care il poti invata. Invata de la clienti, partneri si competitori. Daca esti in parteneriat cu cineva care nu iti place, invata sa il placi - lauda-l si beneficiaza de la el. Invata sa critici deschis si sincer pe competitorii tai.
1. Fa ceea ce iti place. Gaseste-ti pasiunea adevarata. Pentru a face o diferenta trebuie sa iubesti ceea ce faci. Singurul mod de a face o treaba foarte buna este sa iubesti ceea ce faci.
2. Fii diferit. Gandeste diferit.
3. Fa tot ce poti. Fa ce poti mai bine la orice munca. Nu dormi! Succesul genereaza mai mult succes. Ramai infometat dupa acesta. Angajeaza oameni cu pasiune pentru excelenta.
4. Analizeaza. De indata ce te alaturi sau incepi o companie, scrie o lista a punctelor tale forte si a punctelor slabe si a companiei tale pe o coala de hartie. Nu ezita sa inlaturi lucrurile sau "merele stricate" din companie.
5. Fii antreprenorial. Cauta dupa urmatorul lucru mare. Gaseste un set de idei catre trebuie sa fie rapid si decisiv actionate asupra si sari prin acea fereastra. Uneori, primul pas este si cel mai dificil, nsa trebuie sa il faci! Prinde curaj in a-ti urma inima si intuitia.
6. Incepe mic si gandeste mare. Nu iti face griji despre prea multe lucruri deodata. Ia o mana de lucruri simple pentru a incepe, iar apoi progreseaza la cele mai complexe. Nu te gandi doar la ziua de maine, dar si la viitor.
7. Straduieste-te sa devii un lider de piata. Poseda si controleaza tehnologia primara in tot ceea ce faci. Daca exista o tehnologie mai buna la dispozitie, foloseste-o chiar daca nimeni altcineva nu o foloseste inca. Fii primul, si creaza un standard industrial.
8. Concentreaza-te asupra rezultatului. Oamenii judeca dupa performanta, asa ca concentreaza-te asupra rezultatelor. Fii un etalon de calitate. Unii oameni nu sunt obisnuiti cu un mediu in care excelenta este de asteptat. Fa reclama. Daca nimeni nu iti cunoaste produsul, nimeni nu il va cumpara. Fii atent la design. Designul nu este doar ceea ce parte si ceea ce se simte, ci este si modul in care functioneaza.
9. Cere feedback. Cere pareri de la oameni din diverse medii. Fiecare dintre ei iti va spune un lucru util. Daca esti deasupra piramidei profesionale, uneori oamenii nu iti vor da pareri sincere din frica. In acest caz, deghizeaza-te si sau cauta feedback din alte surse. Concentreaza-te pe cei care vor utiliza produsul tau - asculta-ti clientii mai intai.
10. Inoveaza. Inovatia distinge un lider de la un adept. Lasa-i pe angajatii tai sa faca 50% din munca ta de rutina, timp in care tu lucrezi la lucruri noi. Concentreaza-te asupra creatilor cu adevarat importante si pe inovatia radicala. Angajeaza oameni care isi doresc sa faca cele mai bune lucruri din lume. Ai nevoie de un o cultura orientata spre produs, chiar si intr-o companie de tehnologie.
11. Invata din esecuri. Uneori, cand inovezi, faci greseli. Cel mai bine este sa le recunosti repede si sa mergi mai departe cu imbunatatirea altor inovatii.
12. Invata in continuu. Exista intotdeauna un lucru pe care il poti invata. Invata de la clienti, partneri si competitori. Daca esti in parteneriat cu cineva care nu iti place, invata sa il placi - lauda-l si beneficiaza de la el. Invata sa critici deschis si sincer pe competitorii tai.